Time you enjoy wasting, was not wasted. - John Lennon


Om grunnen til at jeg sov mange timer i natt, var fordi jeg var så utslitt av gåingen i går, eller om det var fordi jeg endelig hadde dyne igjen, er uvisst. Har forsåvidt gått like mye rundt omkring i dag. Merker det ganske greit i beina. Gikk langs Thamesen en stund, og kom til Southwark-området, sør i London. Har nesten ikke vært der før, utenom en tur i Shakespeare's Globe som ligger i nærheten.. 

En jente i trettenårsalderen, var med moren sin i en butikk jeg var i. En butikk med bøker med sitater, reisetips og oppskrifter, i tillegg til klær og interiør og kopper osv. Jenta hadde stått der borte ved bøkene en stund, da moren sa at de skulle gå. Moren måtte mase på jenta endel før hun endelig dro seg vekk fra boken hun hadde stått og lest i lenge. Hun labbet ut, etter moren. Jeg plukket opp boken. "How to be adored".. Inni den var masse tips om hvordan gjøre en perfekt entré, hvordan se ut som en stjerne, ikke en kjendis, og tips til hvordan få bedre selvtillit, and the list goes on.. Husker da jeg var tretten og gledet meg til den dagen da jeg skulle være eldre og penere og tryggere og lykkeligere. Den tiden når jeg var blitt over 20 år. Det vil si, . Det gikk så fort. Var ikke sånn jeg trodde jeg skulle føle meg nå. 


Gikk og gikk, og plutselig ramlet jeg inn i et digert matmarked stappfullt av folk og boder overalt.



"Borough Market" i Southwark luktet det stekte flatbrød med andekjøtt til, søte marshmallow- og honningkaker. Alt fra marokansk til thailandsk vegetar og franske delikatesser ved siden av ekte pølser glinsende av fett. Kaffebønner og frisk lemonade. Fersk fisk og suppeboder. Rundt alle fristelsene virvlet entusiastiske turister og lokale. Rundt omkring på brosteinfortauet satt fjortiser og indie-rock-typer og gamle damer og spiste pai og sandwich. På sjarmerende små kafeer, tett i tett i de trange gatene, ble det sippet til boblende champagne og kald øl.






Kjøpte en pai med britisk kylling og champinjonger fra Pieminister.På den lille boksen står det "Live and eat pie". Cute.



Dro en tur innom Tate, ettersom en britisk fyr anbefalte meg det. 



... og gikk opp mot Picadilly osv. Smiler fortsatt. Har bare smilt, i to dager. Som han i kassa i kiosken sa til meg i går kveld, da jeg betalte for en vannflaske; "Keep smilin!". Will do.




Tenk å kunne gå hjem i disse gatene. Hver dag. Hver natt. I tre måneder.


Foto: KRISTINEMG



Comments

  1. Ååh, livet der høres ganske fantastisk ut!
    Liker at du bare smiler, oog gleder meg til skype ♥♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Har det ganske så fint :-)
      Gleder meg til å høre om afrikalivet ditt, loco-emmi <3 <3

      Delete

Post a Comment

Popular Posts