Forge Co, osv


Jeg kan se inn i fremtiden, tydeligvis. I alle fall kunne jeg det på torsdag da jeg våknet klokken syv, selv om jeg hadde fri. Følte ikke for å sove. Jeg velger å påstå at jeg visste hva som kom. Nemlig - brannalarmen, skrikende og forferdelig, femten minutter senere. Synes synd på de som ble vekket av den lyden.. Men jeg var allerede oppe og hoppet nedover trappene og ut på fortauet, møtt av en diger gjeng med andre morratryner pakket inn i dyner og tøfler og sinte ansiktsuttrykk.

Hvem enn det var som forlot en gryte med noe kokende på komfyren klokken syv torsdag morgen, skal være glad dette ble holdt ganske diskret..

Siden jeg allikevel var våken, og hadde en roman å komme meg igjennom i løpet av dagen, trasket jeg avgårde mot Øst-London. Møtte Sul Ki, og inntok frokost / lunsj / brunsj i Shoreditch High Street, på Forge Co.

Surdeigbrød med advokado, posjerte egg, og en tomat- og chilliblanding.


Toast, surdeig, med laks og eggerøre.


Sjokoladefondant med vaniljeis.



Etter noen timers lesing, etterfulgt av litt vindusshopping (som føles veldig nødvendig når du egentlig har studier å fullføre), fant vi lesemotivasjon på pub. Hvem sier det ikke er lov å lese og leke nerd på pub? Overraskende nok var verken klineparet i hjørnet ved siden av oss, eller den heftige Guetta-musikken på høyttalerne, noe problem for konsentrasjonen.




Og når vi kan kjøpe en diiiigg, varm, nystekt bagel til omtrent 2 kroner, da er kvelden en suksess.

Foto: KRISTINEMG / Sul Ki


Comments

Popular Posts