Fix, coffee close to Old Street


Jeg har et par kriterier for en kafé jeg skal studere på. 

Lokalet må være passe stort, uten å bli upersonlig. 
Det må være endel folk, men ikke så folksomt at du får dårlig samvittighet fordi du har lagt beslag på et helt bord for deg selv (og blir sittende der i flere timer).
De ansatte må være hyggelige og avslappa, men ikke mase konstant om du vil ha noe mer, eller om du vil betale, eller om du kan gi fra deg bordet fordi du ikke kjøper mer. 
Helst bør det være sånn ordning at du betaler for hver gang du kjøper noe, og at de ikke tar service charge (så kan du heller tipse om du vil).
Helst bør flere folk sitte og jobbe med laptop rundt omkring. Og det burde ikke være skrikende babyer på området.




Og sånn var Fix igrunn. Cappuccinoen er en av de beste jeg har smakt i London (ikke det at jeg er noen kaffeekspert), stemninga er avslappa og alle er velkomne. Både hun dama som spiste en cookie for seg selv, stirrende rundt i rommet, den gjengen med dressklede businessfolk med høy latter og dårlige (?) vitser, og oss som bare ville sitte og taste i vei. Eneste jeg savnet var større utvalg i mat, om jeg skal være pirkete, men ferdige sandwicher, wraps, yoghurt og kaker er jo mer enn bra nok.

Det finnes to Fix i London, jeg var på den i Whitecross Street. Pluss for at hele gaten utenfor er et stort matmarked. Den andre kafeen ligger også i Shoreditch, i Curtain Road.


Skulle ønske jeg kunne si at K-en på koppen min var spesielt for meg, men nei. Heller et fint sammentreff.


WHITECROSS STREET: 161 WHITECROSS STREET

SHOREDITCH, LONDON

EC1Y 8JL


Foto: KRISTINEMG

Comments

Popular Posts