Walking in Kensington Gardens


Idet solen trekker seg tilbake etter en lang dag, strekker jeg bena på en tur gjennom Hyde Park, langs the Serpentine og videre over i Kensington Gardens. En flokk med svaner og andre fugledyr flakser energisk idet jeg prøver å komme meg forbi uten å bli endel av kampen om brødsmulene fra en barnefamilie.




Glitrende osa og blått lys blinker fra "Winter Wonderland" i Hyde park på andre siden av dammen. Gikk forbi inngangen litt tidligere - Winterwonderland er helt kaos på lørdager.




I firetiden har solen snart trukket seg helt bort fra vår del av jorda. Den forsvant så fort, og med å farge himmelen i lillarosa i noen sekunder før sin bortgang, minner sola oss om at vi kommer til å savne den. Ut fra vinduene i galleriet "Serpentine" flommer gult lys.






Lyspyntede juletrær er drysset rundt i hagen utenfor Kensington Palace. Der inne drikker folk varm kakao og julete - her ute er det frostluft. Går litt fortere for å holde meg varm. Busser tilbake til rommet. Varmer meg med chai vanilla-tea fra pukka.






Foto: KRISTINEMG

Comments

Popular Posts